Jak szybko nauczyć się języka obcego?

A konkretnie – jak nauczyć się języka obcego w PÓŁ ROKU? Zapraszam do obejrzenia filmu, po którym wszystko stanie się jasne!

💥 Tu kupisz moją książkę, „Włam się do mózgu”, dzięki której sprawniej nauczysz się dowolnej wiedzy lub umiejętności: http://radek.altenberg.pl

Polimaty 2 to program informacyjno-rozrywkowy. Prowadzący stara się w nim wywołać u Ciebie ciekawość, rozbawienie, zaskoczenie, zażenowanie i inne skrajne emocje. Dlaczego? Badania przeprowadzone m.in. na Uniwersytecie Kalifornijskim jednoznacznie pokazują, że emocje ułatwiają zapamiętywanie informacji. A poza tym, kto powiedział, że uczenie się czegoś musi być nudne?

Bibliografia:

– Kotarski Radosław, Włam się do mózgu”, Altenberg, 2017.

– Dunlosky John, Rawson Katherine, Practice tests, spaced practice, and successive relearning: Tips for classroom use and for guiding students’ learning, „Scholarship of Teaching and Learning in Psychology” 2015, 1(1).

– Kornell Nate, Finn Bridgid, Self-regulated learning: An overview of theory and data, [w:] „The Oxford Handbook of Metamemory”, 2016.

– Jagodzińska Maria, Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania, Helion, 2013.

– Roediger III Henry, Pyc Mary, Inexpensive techniques to improve education: Applying cognitive psychology to enhance educational practice, „Journal of Applied Research in Memory and Cognition” 2012, 1(4).

– Entwistle Noel, Approaches to learning and perceptions of the learning environment, „Higher Education” 1991, 22(3).

– Kahl Barbara, Woloshyn Vera, Using elaborative interrogation to facilitate acquisition of factual information in cooperative learning settings: One good strategy deserves another, „Applied Cognitive Psychology” 1994, 8(5).

• Kirschner Paul, Sweller John, Clark Richard, Why unguided learning does not work: An analysis of the failure of discovery learning, problem-based learning, experiential learning and inquiry-based learning, „Educational Psychologist” 2006, 41(2).

– Bjork Robert, Allen Ted, The spacing effect: consolidation or differential encoding?, „Journal of Verbal Lear- ning and Verbal Behavior” 1970, 9(5).

– Sobel Hailey, Cepeda Nicholas, Kapler Irina, Spacing effects in real‐world classroom vocabulary learning, „Applied Cognitive Psychology” 2011, 25(5).

– Aleven Vincent, Koedinger Kenneth, An effective metacognitive strategy: Learning by doing and explaining with a computer-based Cognitive Tutor, „Cognitive Science” 2002, 26(2).

– Bjork Robert, Memory and metamemory considerations in the training of human beings, [w:] „Metacognition: Knowing about knowing”, 1994.

– Bertelle Loretta, Dwujęzyczność w świetle najnowszych badań naukowych, „Lingwistyka Stosowana/Applied Linguistics/Angewandte Linguistik” 2011, 4.

Udostępnij: