• 6

Sekret wygładzonych ubrań

czytaj dalej

Czy zastanowiło Cię kiedyś, dlaczego w reklamach ubrania zawsze pięknie leżą i perfekcyjnie przylegają do modela? Ten sam trick jest stosowany w przemyśle filmowym i w telewizji.

Czym jest ten sekret? Okazuje się, że są to najprostsze w świecie… (czytaj dalej)

  • 6

Problem z półkulami?

czytaj dalej

Masz problem z zapamiętaniem, która półkula mózgu odpowiada za określone czynności i uczucia?

Dwustronicowa reklama jednego z producentów samochodów spowoduje, że zapamiętasz to do końca życia. :) (czytaj dalej)

  • 17

Manipulacja na zakupach

czytaj dalej

Zapewne wielu z Was przydarzyła się sytuacja, kiedy wybierając się do sklepu po podstawowe produkty, takie jak chleb czy mleko, wróciliście do domu z całą masą towarów, których przydatności i niezbędności w waszym domu wcale nie byliście do końca pewni. Otóż moi drodzy, uwaga – zostaliście zmanipulowani!

Dzisiaj przyjrzymy się kilku wybranym metodom, jakie są stosowane głównie przez duże sieci handlowe w celu skłonienia klienta do różnych zachowań działających na korzyść sklepu oczywiście. (czytaj dalej)

  • 10

Obcując z geniuszem

czytaj dalej

Potrafią wykonać skomplikowane obliczenia matematyczne, znać na pamięć książki telefoniczne albo liczbę pi nawet o pięciuset miejsc po przecinku, a raz usłyszaną melodię potrafią bez problemu odtworzyć. Gorzej im idzie z zawiązaniem sznurowadeł albo zrobieniem prania.

Entuzjaści kina z lat osiemdziesiątych z pewnością często powracają do filmu Barrego Levinsona „Rain Man”, w którym Dustin Hoffman wcielił się w rolę człowieka chorego na autyzm, a jak się potem okazało na zespół sawanta. Fikcyjna postać wzorowana była na urodzonym w 1951 roku i zmarłym w 2009 Kimie Peeku, który zna na pamięć ok. 12 tys. książek (!), umie opowiedzieć historię każdego kraju na świecie oraz potrafi określić dzień tygodnia na podstawie podanej daty. To oczywiście tylko kilka z jego umiejętności. (czytaj dalej)

  • 1

Bomba + dziecko = polityka

czytaj dalej

Niewinna dziewczynka i bomba atomowa – takie połączenie dobrze sprawdza się tylko w politycznej walce. Spot wyborczy z wykorzystaniem tych elementów był gwoździem do trumny Barry’ego Goldwatera podczas amerykańskich wyborów prezydenckich w 1964 roku. To najmocniejszy i najsłynniejszy przykład brudnej kampanii negatywnej w polityce.

Spot „Daisy” ukazał się w telewizji ledwie raz. Wystarczyło, aby zawładnąć opinią publiczną Stanów Zjednoczonych. W reklamówce politycznej urocza dziewczynka bawiła się kwiatami licząc płatki. (czytaj dalej)